NVIDIA OMNIVERSE CODE
NVIDIA Omniverse Code beta sürümü yayınlandı. Code, geliştiricilerin kendi Omniverse eklentilerini, uygulamalarını ve mikroservislerini yazabileceğini bir tümleşik geliştirme ortamıdır (IDE).
Omniverse Code, Omniverse Kit SDK çalışma zamanını içerir ve kullanımı kolay bir arayüzde temel araçlar, şablonlar ve belgelere erişim sağlar. Böylelikle, kendi Omniverse tabanlı projelerinizi geliştirirken Omniverse Kit SDK’nın önemli özelliklerinden faydalanmanızı basitleştiriyor.
NVIDIA Code Üzerinde Geliştirme Yapmanın Avantajları
Öğrenmesi ve Kullanması Kolay
Code içerdiği Merhaba Dünya alıştırmalarıyla Omniverse geliştiricilerinin, programın teknolojilerine, geliştirme ortamına ve arayüzüne alışmalarına yardımcı oluyor.
Minimum Kod, Maksimum Çıktı
NVIDIA’nın önceden oluşturduğu Omniverse uzantılarını değiştirebilir, kendi projelerinize entegre edebilirsiniz. Böylece sıfırdan araçlar oluşturmaya gerek kalmadan çalışmalarınızı hızlıca yayınlayabilirsiniz.
Kolay Paketleme ve Yayınlama
Son kullanıcılar veya kurumsal müşteriler için Kit tabanlı bir uygulamaya doğrudan yüklenen bir git deposu veya özel bir Omniverse kayıt defteri gibi çalışmalarınızı bile, Omniverse Code üzerinde efor sarf etmeden paketleyip yayınlayabilirsiniz.
NVIDIA Code Üzerinde Geliştirme Yapmanın Avantajları
Öğrenmesi ve Kullanması Kolay
Code içerdiği Merhaba Dünya alıştırmalarıyla Omniverse geliştiricilerinin, programın teknolojilerine, geliştirme ortamına ve arayüzüne alışmalarına yardımcı oluyor.
Minimum Kod, Maksimum Çıktı
NVIDIA’nın önceden oluşturduğu Omniverse uzantılarını değiştirebilir, kendi projelerinize entegre edebilirsiniz. Böylece sıfırdan araçlar oluşturmaya gerek kalmadan çalışmalarınızı hızlıca yayınlayabilirsiniz.
Kolay Paketleme ve Yayınlama
Son kullanıcılar veya kurumsal müşteriler için Kit tabanlı bir uygulamaya doğrudan yüklenen bir git deposu veya özel bir Omniverse kayıt defteri gibi çalışmalarınızı bile, Omniverse Code üzerinde efor sarf etmeden paketleyip yayınlayabilirsiniz.
Araçlar ve Eklentiler
Eklenti Yöneticisi
Önceden oluşturulmuş Omniverse eklenti kodlarına göz atabilir, yükleyebilir ve çalıştırabilirsiniz. Ya sıfırdan ya da önceden oluşturulmuş eklentileri şablon olarak kullanarak kendi Omniverse eklentilerinizi yazabilirsiniz.
Etkileşimli Dokümanlar
Omni.UI, Graph UI, Viewport, USD ve daha fazlası içeren temel dokümanları doğrudan Code’da görüntüleyebilir ve bunlar üstünde çalışabilirsiniz.
Omni.UI Kütüphanesi
Omni.UI kütüphanesi, Code üzerinde zengin ve esnek grafiksel kullanıcı arayüzleri oluşturmanızı sağlayan bir araç kitidir.
Etkileşimli 3B Viewport
Viewport eklentisi, Omniverse Kit tabanlı uygulamaların 3B dünyaları görselleştirmesinin birincil yoludur. Birçok render aracıyla entegrasyonun sağlanması için USD Hydra tarafından desteklenmektedir. Çalışmalarımızı gördüğümüz tasarım ekranıdır ve Code’da tamamen kişiselleştirebilirsiniz.
Visual Studio Code Canlı Bağlantısı
VS Code – Omniverse Code gerçek zamanlı bağlantısıyla, kod değişiklerinizi anlık olarak görüntüleyebilir, yinelemeler ve hata ayıklama yapabilirsiniz.
USD Araçları ve Pencereler
Geliştirdiğiniz uzantılarda veya uygulamalarda USD’yi değiştirmek için katmanlar, render ayarları ve özellikler dahil olmak üzere mevcut araçları kullanabilirsiniz.
İçerik Tarayıcısı
Uzantılarınızı test etmek için ilgili verilere veya varlıklara, Nucleus sunucularında tarayıcılarını kullarak erişebilirsiniz.
Mikroservisler
Platform servislerinin ideal şekilde tasarlanabilmesi için gereken mikroservis şablonları ve etkileşimli dokümanlar, Code’un varsayılan yapılandırmasında bulunuyor.
Araçlar ve Eklentiler
Eklenti Yöneticisi
Önceden oluşturulmuş Omniverse eklenti kodlarına göz atabilir, yükleyebilir ve çalıştırabilirsiniz. Ya sıfırdan ya da önceden oluşturulmuş eklentileri şablon olarak kullanarak kendi Omniverse eklentilerinizi yazabilirsiniz.
Etkileşimli Dokümanlar
Omni.UI, Graph UI, Viewport, USD ve daha fazlası içeren temel dokümanları doğrudan Code’da görüntüleyebilir ve bunlar üstünde çalışabilirsiniz.
Omni.UI Kütüphanesi
Omni.UI kütüphanesi, Code üzerinde zengin ve esnek grafiksel kullanıcı arayüzleri oluşturmanızı sağlayan bir araç kitidir.
Etkileşimli 3B Viewport
Viewport eklentisi, Omniverse Kit tabanlı uygulamaların 3B dünyaları görselleştirmesinin birincil yoludur. Birçok render aracıyla entegrasyonun sağlanması için USD Hydra tarafından desteklenmektedir. Çalışmalarımızı gördüğümüz tasarım ekranıdır ve Code’da tamamen kişiselleştirebilirsiniz.
Visual Studio Code Canlı Bağlantısı
VS Code – Omniverse Code gerçek zamanlı bağlantısıyla, kod değişiklerinizi anlık olarak görüntüleyebilir, yinelemeler ve hata ayıklama yapabilirsiniz.
USD Araçları ve Pencereler
Geliştirdiğiniz uzantılarda veya uygulamalarda USD’yi değiştirmek için katmanlar, render ayarları ve özellikler dahil olmak üzere mevcut araçları kullanabilirsiniz.
İçerik Tarayıcısı
Uzantılarınızı test etmek için ilgili verilere veya varlıklara, Nucleus sunucularında tarayıcılarını kullarak erişebilirsiniz.
Mikroservisler
Platform servislerinin ideal şekilde tasarlanabilmesi için gereken mikroservis şablonları ve etkileşimli dokümanlar, Code’un varsayılan yapılandırmasında bulunuyor.
Araçlar ve Eklentiler
Eklenti Yöneticisi
Önceden oluşturulmuş Omniverse eklenti kodlarına göz atabilir, yükleyebilir ve çalıştırabilirsiniz. Ya sıfırdan ya da önceden oluşturulmuş eklentileri şablon olarak kullanarak kendi Omniverse eklentilerinizi yazabilirsiniz.
Etkileşimli Dokümanlar
Omni.UI, Graph UI, Viewport, USD ve daha fazlası içeren temel dokümanları doğrudan Code’da görüntüleyebilir ve bunlar üstünde çalışabilirsiniz.
Omni.UI Kütüphanesi
Omni.UI kütüphanesi, Code üzerinde zengin ve esnek grafiksel kullanıcı arayüzleri oluşturmanızı sağlayan bir araç kitidir.
Etkileşimli 3B Viewport
Viewport eklentisi, Omniverse Kit tabanlı uygulamaların 3B dünyaları görselleştirmesinin birincil yoludur. Birçok render aracıyla entegrasyonun sağlanması için USD Hydra tarafından desteklenmektedir. Çalışmalarımızı gördüğümüz tasarım ekranıdır ve Code’da tamamen kişiselleştirebilirsiniz.
Visual Studio Code Canlı Bağlantısı
VS Code – Omniverse Code gerçek zamanlı bağlantısıyla, kod değişiklerinizi anlık olarak görüntüleyebilir, yinelemeler ve hata ayıklama yapabilirsiniz.
USD Araçları ve Pencereler
Geliştirdiğiniz uzantılarda veya uygulamalarda USD’yi değiştirmek için katmanlar, render ayarları ve özellikler dahil olmak üzere mevcut araçları kullanabilirsiniz.
İçerik Tarayıcısı
Uzantılarınızı test etmek için ilgili verilere veya varlıklara, Nucleus sunucularında tarayıcılarını kullarak erişebilirsiniz.
Mikroservisler
Platform servislerinin ideal şekilde tasarlanabilmesi için gereken mikroservis şablonları ve etkileşimli dokümanlar, Code’un varsayılan yapılandırmasında bulunuyor.
Geliştirici Lisansı ve Ücretlendirme
Omniverse Platformunda Omniverse Kit SDK tabanlı Eklentiler, Uygulamalar, Mikroservisler veya Omniverse Connect SDK tabanlı Konektörler geliştirmek ücretsizdir.
Geliştiriciler kendi uygulamalarını, uzantılarını, mikroservislerini veya konektörlerini kendi başlarına satabilir veya Omniverse Exchange’de öne çıkarılabilir. Fakat, NVIDIA tarafından geliştirilen Omniverse uygulamalarını, uzantılarını, mikroservislerini, Omniverse Nucleus veya Omniverse Kit’i satamazlar.
Omniverse tabanlı eklenti, uygulama, mikroservis veya konektörlü son kullanıcılarınızın ya Omniverse for Individuals lisansına ya da Omniverse Enterprise lisansına sahip olması gerekiyor.